Tailored software to comply with whistleblowing regulations.

A software created to comply with Italian and European whistleblowing regulations. A versatile platform that adapts to all the reports you need to manage all kind of violations.

Using WHISTLETECH, confidentiality is guaranteed. The person/whistleblower completes online questionnaires in a guided manner. Company’s officer handle reports quickly and efficiently.

Book a demo
WHISTLETECH Home page

Complying with the whistleblowing law is an obligation.
WHISTLETECH does this and much more.

 

The EU Whistleblower Protection Directive was implemented to establish ad hoc procedures for managing whistleblowing procedures, including reporting to avoid sanctions. WHISTLETECH proved to be the right solution at the right time for many companies.

The software fully meets the requirements of respecting confidentiality, first and foremost to ensure that the privacy of the whistleblower and the reported person is protected. Emails or a phone number are no longer enough. With WHISTLETECH you have a dedicated, simple and ready-to-use solution for managing these processes confidentially and securely.

The management of the report is always done within the platform, with encrypted data. The reporter fills out an online questionnaire and the system generates a unique code, with which to access and check the progress of the investigation. The managers identified by the organization (SB, Legal, External Consultants) proceed with the verifications and use WHISTLETECH to give feedback.

WHISTLETECH Segnalazioni

A platform created to manage whistleblowing reports.
With the guarantee of security and confidentiality.

Whistleblowing
Certifications
Gender equality
Other needs

Do you want to know more?

DOWNLOAD THE PRESENTATION

WHISTLETECH, la soluzione per il Whistleblowing

 

Un sistema efficace di gestione del whistleblowing deve ottemperare alle disposizioni di legge per garantire la tutela della privacy sia del segnalatore che del segnalato. Una casella e-mail o un numero di telefono non sono sufficienti. WHISTLETECH è la soluzione online di X DataNet per il whistleblowing: un servizio che mette a disposizione di ogni azienda una piattaforma dedicata, semplice e pronta all’uso per la gestione di questi processi. L’intera attività di gestione della segnalazione avviene all’interno della piattaforma, tutelando la riservatezza e la protezione dei dati.

L’accesso alle informazioni è possibile solo per i responsabili individuati dall’organizzazione (OdV, RPCT, Compliance, Consulenti esterni incaricati ad-hoc e altri soggetti definiti). La piattaforma assicura la piena conformità alle normative applicabili in materia di whistleblowing, sia a livello italiano che europeo, e permette di utilizzare varie funzionalità.

Una gestione sicura e semplice del whistleblowing

 

WHISTLETECH permette di ottenere un accesso semplice ed immediato alla piattaforma online per inserimento della segnalazione. La piattaforma è utilizzabile online con qualsiasi dispositivo, anche mobile, e qualunque web browser. Per garantire la riservatezza del segnalante, il sistema genera un codice unico a 16 cifre associato alla segnalazione che prevede anche la possibilità di successivo utilizzo dello stesso da parte del segnalante per dialogare con l’organizzazione. La compilazione dei campi è effettuata con una procedura guidata, con facili step. Il software prevede anche la possibilità di prevedere un custode, che ha un ruolo di garanzia ad ulteriore tutela dell’identità del whistleblower.

X DataNet

Via Punta 13/15
41037 Mirandola (MO) – Italia

Tel. +39 0535 24767

info@xdatanet.com
amministrazione@pec.xdatanet.com

Our reality

GOVERNANCE SUITE

chevron-down